10 milliós fideszes közpénzégetés – Máris hűtlen kezelés miatt nyomoznak Komlón

  • Katus Eszter
  • 2017. március 2.

Kis-Magyarország

A Narancs hetekkel ezelőtt megírta, nemrég pedig nyomozást rendeltek el a komlói bányászemlékhely kapcsán. Fideszes testület hozott mutyigyanús döntést.

Ahogy a magyarnarancs.hu beszámolt róla, a kormánypárti többségű komlói önkormányzat 10 millió forintot fizet ki egy helyi vállalkozónak vitatott tulajdonjogú és értékű bányászati tárgyakért.

false

 

A tárgyakat először 2009-ben állították ki egy bányászati emlékparkban, majd 2014-ben a József Attila Könyvtár és Muzeális Gyűjtemény udvarában. A vállalkozó mindkét alkalommal ingyen „adta oda” a tárgyakat, igaz, utóbb már csak kölcsönbe, 2024-ig. Tavaly novemberben azonban levélben fordult a városvezetéshez, hogy felajánlja megvételre a bányászati ereklyéket 10 millió forintért. A fideszes képviselő-testület el is fogadta az ajánlatot.

Cikkünkben leírtuk, hogy az adásvételnek több homályos pontja is van. Például hogyan építhetett olyan emlékművet az önkormányzat, aminek az alkotóelemei nem voltak a tulajdonában, miért pont tízmillió forintban állapodtak meg a felek, amikor értékbecslés sem történt, s milyen dokumentumokkal tudja igazolni a vállalkozó a tulajdonjogot.

Cikkünk nyomán Tényi István feljelentést tett a Baranya Megyei Főügyészségen hűtlen kezelés bűntett gyanúja miatt. A magyarnarancs.hu pár nappal ezelőtti megkeresésére a főügyészségen elmondták, hogy – a feljelentés kiegészítése után – az ügy a Szigetvári Járási Ügyészséghez került, ahol február 24-én nyomozást rendeltek el jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés büntette miatt. A nyomozás teljesítésével a Komlói Rendőrkapitányságot bízták meg, ami azért furcsa, mert a döntés meghozatalában a komlói polgármester is jelentős szerepet játszott. (Ugyanakkor úgy tudjuk, hogy a komlói rendőrségre még nem jutott el az ügy, ráadásul valószínűsíthető, hogy ha el is jut, akkor elfogultságot jelentenek be, és egy másik kapitányság lesz a nyomozással megbízva.)

Azt is írták még, hogy a nyomozás fokozott ügyészi felügyelet alatt áll.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.